Lečenje otoka zuba

Hirurškim metodama ili punjenjem kanala korena

Osnovni princip kod lečenja otoka je rana dijagnostika i brza, efikasna terapija.Ukoliko ste primetili otok u ustima ili na licu javite se stomatologu što pre. Moguće je uključiti antibiotike i pre prvog pregleda. Odlaganjem terapije infekcija se može proširiti na okolno tkivo, zube i odg. prostore glave i vrata.
Lečenje otoka podrazumeva:

• Uklanjanje uzroka infekcije
  • Drenaža,dekompresija,aerizacija
  • Antibiotici

Da bismo postavili korektnu dijagnozu i odredili da li se zub može izlečiti, snimanje(RTGzuba je obavezno. Pored toga, snimak nam služi da bismo odredili dužinu korenova i njihovu zakrivljenost. Za vreme rada ponekad je potrebno napraviti još RTG snimaka da bismo videli poziciju instrumenta u kanalu i na kraju snimak služi za utvrđivanje dubine definitivnog punjenja kanala korena. U našoj ordinaciji vrši se RTG snimanje zuba.

Formiranje otvora za uspostavljanje drenaže

Stomatolog će prvo otkoloniti razmekšalu zubnu masu i oslabljenu gleđ sa zuba. Na krovu komore pulpe formira se otvor kroz koji će prolaziti instrumenti za čišćenje kanala. Tada se omogućuje oticanje gnojnog sekreta koji se nalazi oko korena kroz zub. Ukoliko je moguće uspostaviti dobru drenažu simptomi se smanjuju i otok prolazi za nekoliko dana. Obzirom da je živac uništen dejstvom bakterijskih toksina, cela intervencija je bezbolna.

Hirurško lečenje laserom

Kao što smo rekli, RTG snimak je presudan za postavljanje dijagnoze, ukoliko se na snimku pokaže proces na vrhu korena odgovarajuće veličine, mi preporučujemo hirurško lečenje zahvaćenog zuba, tj. skraćivanje vrha korena. Na taj način sigurno čistimo infekciju i ceo proces lečenja zuba se završava u jednoj seansi. Za ovu intervenciju koristi se lokalna anestezija kao kod popravke zuba koja je dovoljna da intervencija protekne bezbolno. Ovakav terapijski pristup ima vrlo visok procenat uspeha i značajno redukuje broj poseta pacijenta. Komplikacije koje se javljaju prilikom konzervativnog pristupa, kao što su prelom kanalnih instrumenata u zubu, prelazak materijala za punjenje kanala korena preko zuba u okolno tkivo, su svedene na minimum. Zato, hiruršku intervenciju na zubu sa procesom na vrhu korena preporučujemo pacijentima kao jednu pouzdanu terapijsku metodu koja se izvodi rutinski.
Vađenje zuba preporučujemo kada je proces zahvatio više od polovine korena.

Konzervativno lečenje

Svi kanali korena su identifikovani i očišćeni specijalnim instrumentima u obliku  “iglica”. Nekim instrumentima se radi ručno, drugi su mašinski rotirajući, a neki instrumenti se montiraju na ultrazvuk aparat i dok čiste ostatke živca iz kanala ispiraju ga dezinfikujućim sredstvom. Njihova uloga je da stvore glatku, čistu površinu celom dužinom kanala. Za vreme rada vrši se konstantno ispiranje, da bismo izbacili debris i izvršili sterilizaciju. Pošto  je infekcija uzela maha, zub se ne može zatvoriti u prvoj seansi. Tek u narednoj poseti, u kanal se ubacuju razni preparati i zub se zatvara privremeno da bi, tokom određenog vremena, infekcija unutar zuba bila suzbijena. Uglavnom je potrebno nekoliko poseta ordinaciji da bismo završili ovu fazu lečenja.

Punjenje kanala korena

Kada su kanali očišćeni, oblikovani i dezinfikovani, mogu se definitivno napuniti. Materijal za punjenje kanala korena, (koji se zove gutaperka) sa specijalnom pastom koja omogućuje hermetičko zatvaranje, ubacuje se u kanal. Na taj način onemogućen je ulaz bakterija i obezbeđena dugotrajnost zuba. Izlečen zub preko koga je stavljena nadogradnja i keramička krunica ili ubačen pulparni kočić kao alternativa može trajati ceo život. Keramička krunica se stavlja preko izlečenog zuba, jer može doći do frakture krunice zuba, obzirom da je ona oslabljena zbog karijesa i otvora koji je napravljen zbog lečenja.

Komplikacije u lečenju kanala korena

Uprkos našem velikom trudu, ipak se dogodi da mali procenat lečenja kanala korena doživi neuspeh. Ovo se naročito dešava kada smo lečili zub koji je prethodno otekao ili ako je na tom zubu ranije pokušano lečenje. Ipak, mnogi zubi se spasu od vađenja ilečenje kanala korena je definitivno vrlo korisna alternativa.

Tokom terapije vrlo tanki i delikatni instrumenti se koriste za vađenje živca i oblikovanje kanala korena. Ponekad, oni se mogu prelomiti u kanalu, naročito ako je on jako zakrivljen. To ne mora da znači da je terapija propala. Oni se mogu izvaditi iz kanala ili jednostavno zaobići definitivnim punjenjem. Nekada se terapija završi zalomljenim instrumentom u kanalu koji se tu ostavlja i u većini slučajeva to ne predstavlja problem.

Pročitajte kako u našoj ordinaciji lečimo paradentozu laserom i kako se zubi mogu popraviti bez bušilice.

Možda će vas zanimati i ove teme:

Prethodna tema: Lečenje ciste na zubu
Sledeća tema: Operacija zuba bez noža i bušilice

Odgovori na vaša pitanja:

Bol posle popravke zuba

Poštovanje Popravljala sam šesticu prije 10 godiina, i prošle godine mi je dio šestice ispao i tu mi je stavljena… [Pročitajte više]

Bezbolna popravka zuba

Poštovani, Ja živim i radim u Beogradu ali nikakav problem mi ne bi bio da dođem i do Novog Sada…. [Pročitajte više]

Otok na šestici

Na levoj strani na donjoj šestici, tj. na zubnom mesu imam otok iz kog se cedi gnoj. Sestra mi je… [Pročitajte više]

Pogledajte i ostala pitanja iz ove oblasti...

Komentari na tekst:

1. Meni se naduo deo na licu moguće da je od zuba pa imam otok i to baš veliki dajte mi neki savet šta da radim, Danijel.

• Treba postaviti dijagnozu, napraviti pregled, rtg snimak… Verovatno je od zuba. Zub treba otvoriti ili ga izvaditi da se napravi dobra drenaža.

Ostavite i vi komentar: